Digitaliseringsexperter
Agios digitaliseringsexperter arbetar hos våra offentliga kunder med deras digitaliseringssatsningar i frågeställningar kring kravställning, processutveckling, automation, förändringsledning, informationshantering och projektledning.
Behoven av effektivisering hos dessa kunder är stora då skattepengar ska räcka till mer och utmaningar kräver nya arbetssätt och lösningar, där exempelvis Generativ AI och Digitala assistenter är nya möjligheter för att underlätta för medarbetare och medborgare.
Teamet med cirka 20 medarbetare finns idag i Stockholm och Luleå. Vi utgår från verksamhetens mål och behov och arbetar med våra kunders förändringsprocesser mot ökad effektivitet, bättre kvalitet och rättssäkerhet samt högre kund- och medarbetarnöjdhet.
Tror du också på kraften i digitalismen och vill vara med i ett stolt team som skapar riktig nytta tillsammans. Tveka inte att kontakta Annika.
Teamet består av olika expertgrupper:
Teamet av Digitala transformatörer arbetar med våra kunder med deras digitaliseringssatsningar mot ökad effektivitet, bättre kvalitet, högre nöjdhet eller vad målet med förändringsarbetet må vara.
Drivna projektledare, kravhanterare, UXare och förändringsledare med gedigen erfarenhet av digitalisering och med förmågan att utgå från verksamhetens mål och behov.
Automationsexperterna hjälper våra kunder med utveckling och införande av automatiserade processer för ärendehantering och andra typer av verksamhetsprocesser. De arbetar med bl a processdesign, realisering av automationslösningar, AI, RPA, införande av automationsplattformar, förändringsledning och effekthemtagning. I teamet ingår olika experter med kompetenser inom systemutveckling, verksamhetsutveckling, krav, processutveckling och projektledning.
Agios Informationshanteringsexperter garanterar säker och effektiv informationshantering. Information blir allt viktigare och är idag en av verksamhetens viktigaste tillgångar, tillgångar som både behöver skyddas och hanteras på ett effektivt sätt genom hela livscykeln. Från produktion till avställning och bevarande. Vår devis är ”Det ska vara lätt att göra rätt”.
Om Agio
Agio grundades 2003 med affärsidén "Effektivare processer med hjälp av IT". Drivkraften att göra våra kunder framgångsrika genom att få IT och verksamhet att verka i symbios har levt med oss sedan dess och idag är Agio en säker väg till framgång för såväl kunder som partners och inte minst våra medarbetare. Trygghet, stabilitet och långsiktighet präglar de dagliga besluten. Engagemang, kunskap och ansvar genomsyrar vår vardag. Tillsammans utvecklar vi Agio!
Agio ska helt enkelt vara den bästa arbetsgivaren i branschen!
Jobbar du redan på Agio?
Hjälp till i rekryteringen och hitta din framtida kollega.